Joey

Een kerstkaart versturen is ook marketing

Joey vertelt...

Een kerstkaart mag je best als visitekaartje zien. Het versturen van een kaart naar je klantrelaties is namelijk weer een extra contactmoment. Benieuwd hoe je met een kerstkaart je bedrijfsnaam kunt versterken? Joey vertelt!header

1: Herkenbaarheid

Je kunt ervoor kiezen om een kerstkaart in de winkel te kopen, maar nog leuker is als je deze zelf ontwerpt en laat drukken. Het grote voordeel hiervan is dat je zelf kunt bepalen wat erop komt te staan. Als je een kerstkaart wilt inzetten als een extra contactmoment met je klant, is het verstandig om de huisstijl van je bedrijf in je kerstkaart te verwerken. Dit zorgt namelijk voor herkenbaarheid.

ontwerpen

2: Commerciële insteek

Als je ervoor kiest om kerstkaarten naar je relaties te versturen, is dit een mooi moment om de USP's van je bedrijf te benadrukken. Heb je in januari een goede kortingsactie of heb je een nieuw product in de markt gezet? Ook dan kun je dit natuurlijk meenemen op je kerstkaart. Je hebt immers al de aandacht van je (potentiële) klant, dus een kaart versturen met een commerciële insteek is best slim.

eindproduct

3: Opvallen

Natuurlijk wil je dat jouw kerstkaart opvalt tussen alle andere ontvangen kaarten. Je kunt natuurlijk uitblinken met je ontwerp, maar ook met de afwerking van je kaart kun je uitpakken. Zo kun je je kaart op een bijzonder papiersoort laten drukken, maar je kunt ook kiezen voor een enorme glanslaag als UV lak wat je kaart een mooie glossy look geeft. Past een stoerdere look juist beter bij jouw huisstijl? Dan kun je kiezen voor een matfolie. Kortom, de mogelijkheden om jouw merk te versterken zijn eindeloos!

kerstkaarten-in-de-hand

Wil je meer weten over onze eigen productie? In ons vorige blog vertelt Marleen hoe je een mooie kerstkaart maakt.

Tags: kerstkaarten

15-12-2016
 
 

Reacties