0 producten € 0,00
veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Het bestellen van drukwerk kan natuurlijk vragen oproepen. Veel gestelde vragen hebben we voor u verzameld en hier per onderwerp weergegeven. Kies een onderwerp en kijk of uw vraag er tussen staat. Vragen over het aanleveren van bestanden? Kijk dan bij onze aanleverspecificaties.

Algemene informatie
Adres: Postbus 10040, 9000 Gent
Telefoon: 0800-55555
IBAN/SEPA Nummer: BE71 7370 2660 9769
BIC Nummer: KREDBEBB
Banknaam: KBC Bank
Kvk-nummer: 01132099 Meppel Nederland
Btw-identificatienummer: NL 819456123B01
E-mail: info@reclameland.be
E-mail bestanden: bestanden@reclameland.be
Er zijn geen kosten verbonden aan het bellen van ons 0800-55555 nummer.
Het grootste deel van het assortiment dat Reclameland aanbiedt, vindt u terug op de site. Een klein deel van ons assortiment staat niet online. Neem gerust contact op met de klantenservice als uw reclame-uiting er niet bij staat.
Bestelproces
U betaalt de prijs die u ziet. Zelfs de verzending van uw bestelling zit bij de prijs in. Reclameland kan de prijzen zo laag houden doordat we uitgaan van goede aanlevering van bestanden en vlotte betaling. Als u een foutief bestand aanlevert dan kunnen er opmaakkosten in rekening worden gebracht. Deze extra kosten worden van te voren met u doorgenomen. Als u 'op rekening' wilt kopen dan kan dat. Het verwerken van uw betaling, binnen 21 dagen na factuurdatum, kost 10 euro extra. Als u kiest voor betalen met een creditcard dan komt er 3% kosten bij, met een minimum van 5 euro. Vooruitbetalen en betalingen via iDEAL zijn gratis. Alle vermelde prijzen op de site zijn exclusief 21% btw.

Zie voor meer informatie onze bestelproces pagina.

Al onze voorwaarden zijn overzichtelijk weergegeven op onze algemene voorwaarden pagina. Deze voorwaarden zijn tevens op aanvraag bij Reclameland verkrijgbaar. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Reclameland behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden te wijzigen.
Neem voordat u uw bestelling definitief doorvoert op onze site contact op met de klantenservice. We kijken graag voor u of uw gewenste aantal exemplaren wel leverbaar is.
Ja. Om uw bestelling te kunnen versturen en om de factuur op te maken, hebben we uw adresgegevens nodig. Reclameland gaat zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens.

Zie voor meer informatie onze privacy pagina.

Bestanden
Dit is een aanduiding voor het kleurgebruik. De cijfers staan voor het aantal kleuren dat per kant wordt gedrukt. Het eerste cijfer is de voorkant, het tweede cijfer (na de /) is voor de achterkant. 1/1 is dus dubbelzijdig 1 kleur gedrukt. Full colour = 4 kleuren.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

U mag zelf weten in welke programma's u de ontwerpen maakt. Zolang u het bestand maar opslaat als (of exporteert als) een pdf-bestand. Voor hulp bij het opslaan van uw bestand kunt u altijd de klantenservice raadplegen.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

    Reden Programma
.pdf Goede kwaliteit Photoshop, Illustrator, InDesign, Acrobat
.psd Goede kwaliteit, open source Adobe Photoshop
.ai Goede kwaliteit, open source Adobe Illustrator
.doc(x) In overleg Microsoft Word
.ppt(x) In overleg Microsoft Powerpoint
xls(x) In overleg Microsoft Excel
.pub Kunnen we niet openen Microsoft Publisher
.indd Zorgt voor problemen Adobe InDesign
.jpg Alleen voor fotoproducten  

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

Uw bestanden moeten aan een aantal voorwaarden voldoen: zie aanlevering bestanden. Elk bestand wordt gratis door Reclameland gecontroleerd. De dtp-afdeling controleert uw bestanden op technische kwaliteit (formaat en marge). Inhoudelijk wordt uw bestand niet gecontroleerd. De exacte aanleverspecificaties worden per product weergegeven in het bestelproces.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

U kunt bestanden tot 50 MB via de site uploaden. Heeft u grotere bestanden, maak dan uw bestelling af zonder uw bestanden te uploaden. Verstuur uw bestanden daarna via bijvoorbeeld www.wetransfer.com naar bestanden@reclameland.be, o.v.v. uw factuurnummer.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

Om uw ontwerpen aflopend te kunnen snijden, hebben we extra marge nodig. Zo voorkomt u dat u een witte rand om uw uiting heen staan. Hoeveel marge varieert per product. Het exacte formaat voor aanlevering staat op het tweede tabblad als u uw product uitzoekt.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

Als u twijfelt, of als u er niet uitkomt, kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice. We helpen u graag.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

Inloggen en bestellen
U kunt bij ons alleen bestellen via de site. Neem gerust contact op met de klantenservice als u er niet uitkomt.
Ja, dat kan. Maar voor de verwerking hebben we wel uw persoonlijke gegevens nodig. Deze gebruiken we voor de bezorg- en factuuradres. Het aanmaken van uw account is gratis.

Zie voor meer informatie onze nieuwe klant pagina.

Ja, dat is mogelijk. U kunt inloggen en in uw account en zien wat de status van uw bestelling is. Dit kan zijn:
  • wachten op betaling
  • wachten op bestanden
  • wachten op goedkeuring ontwerp
  • in behandeling
  • in druk
  • is verzonden
  • afgerond
  • herinnering
  • aanmaning
  • incasso
  • geannuleerd
Ja, we sturen altijd een orderbevestiging naar het e-mailadres waar u mee ingelogd bent. Als u bij het invoeren van uw persoonlijke gegevens een extra e-mailadres opgeeft, sturen wij u ook een orderbevestiging naar het andere e-mailadres. U kunt ook de bestelbevestiging uitprinten die u na het versturen van uw bestelling op uw scherm ziet.
Betaling en facturen
Nee, wij hanteren geen minimum aankoopbedrag.

U kunt bij Reclameland op vijf manieren betalen.

iDEAL

Veilig en vertrouwd online afrekenen binnen uw eigen bankomgeving met Bancontact/Mister Cash. Zodra uw betaling is ontvangen, gaan we met uw bestelling aan de slag. Voor het betalen met Bancontact/Mister Cash worden geen betalingskosten in rekening gebracht.

vooruitbetalen U maakt het volledige bedrag over naar bankrekeningnummer KBC Bank 737-0266097-69 t.n.v. RECLAMELAND BV o.v.v. uw factuurnummer. Zodra uw betaling is ontvangen, gaan we met uw bestelling aan de slag.
creditcard Betaal gemakkelijk met uw creditcard van VISA of Mastercard. De veiligheid van de data wordt gegarandeerd door onze SSL-encryptie. De administratiekosten voor betalen met een creditcard zijn 3% van het totaalbedrag, met een minimum van € 5,- exclusief btw (€ 6,05 inclusief btw). Zodra uw betaling is ontvangen, gaan we met uw bestelling aan de slag.
op rekening U kunt ook achteraf betalen. We gaan dan wel meteen na bestelling met uw drukwerk aan de slag. De betalingstermijn is 21 dagen, nadat uw pakket is verzonden. De administratiekosten voor het betalen op rekening zijn € 10,- exclusief btw (€ 12,10 inclusief btw).

Zie voor meer informatie onze betaalmethoden pagina.

De factuur van uw bestelling krijgt u meteen na het bestellen. Ook kunt u de factuur downloaden in uw account.

Zie voor meer informatie onze facturen downloaden pagina.

Uiteraard staat het btw-bedrag duidelijk vermeld op de factuur. Zo kunnen bedrijven de btw correct invoeren in de administratie.

Zie voor meer informatie onze facturen downloaden pagina.

Als u heeft gekozen voor betalen via Bancontact of creditcard, dan betaalt u tijdens het bestellen. Als u heeft gekozen voor vooruitbetalen, dan nemen we uw bestelling in behandeling zodra uw betaling binnen is. Als u heeft gekozen voor 'betalen op rekening' dan heeft u 21 dagen na verzending om de factuur te voldoen. Uw bestelling wordt meteen in behandeling genomen.

Zie voor meer informatie onze betaalmethoden pagina.

Dit kan alleen als u heeft gekozen voor 'betalen op rekening'. Indien u heeft gekozen voor vooruitbetalen, dan nemen we uw bestelling in behandeling zodra we uw betaling hebben ontvangen.

Zie voor meer informatie onze betaalmethoden pagina.

Levertijden en verzending
Reclameland rekent geen extra kosten voor het bezorgen van uw bestelling.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

Dit verschilt per product. Een indicatie van de levertijd staat bij uw product. Deze indicatie telt bij complete aanlevering en betaling. Alleen volledige werkdagen tellen mee. De aanlevertijd voor bijna al ons digitaal drukwerk is 15.00 uur, maar soms zelfs tot 18.00 uur! Voor ons offset drukwerk is de aanlevertijd 12.00 uur.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

Nee. U kunt wel zelf het afleveradres per bestelling bepalen, maar niet de afleverdag. Uw bestelling wordt door onze eigen chauffeurs bezorgd. Incidenteel maken we gebruik van koeriersdiensten.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

Ja. U kunt na het plaatsen van een bestelling, bij het bezorgadres, aangeven dat u uw bestelling wilt komen afhalen.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

Als er niemand aanwezig is tijdens de bezorging, dan wordt uw bestelling de eerstvolgende werkdag opnieuw aangeboden. Mocht uw bestelling dan nog niet aangenomen zijn, dan laat de bezorger een bericht achter om contact op te nemen. De bezorgers komen langs op maandag - vrijdag van 09.00 - 18.00 uur. Op zaterdag wordt er niet bezorgd.
Ja. Het is geen probleem om per bestelling een ander bezorgadres in te vullen. U kunt dit gemakkelijk doen met uw eigen adresboek in uw account.
Nee. Per bestelling bepaalt u zelf wat het bezorg- en factuuradres is. Deze kunnen verschillen van elkaar. Het factuuradres wordt alleen gebruikt op de factuur, deze kunt u in uw eigen account downloaden.
Ja. Als u wilt weten wat de verzendkosten zijn voor leveringen aan het buitenland kunt u contact opnemen met onze helpdesk.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

De indicatie van levertijden telt per complete werkdag. Dus op het moment dat u uw betaling heeft gedaan, bestand heeft geupload en bestelling afgerond heeft. Een indicatie van de levertijd staat bij uw product. Voor digitaal drukwerk is de aanlevertijd vaak 15.00 uur, maar soms zelfs 18.00 uur. De aanlevertijd voor bijna al ons offset drukwerk is 12.00 uur. Bijvoorbeeld: u bestelt op maandag voor 18.00 uur digitaal drukwerk, hebt tijdens de bestelling uw bestand geupload en betaalt meteen. Bij 5-6 werkdagen hoort uw bestelling dan uiterlijk die maandag erop bij u te zijn. Bij 3-4 werkdagen is dat donderdag en bij 1-2 werkdagen is dat dinsdag.

Zie voor meer informatie onze levertijden pagina.

Wijzigen en annuleren
Ja, dat kan als u er heel snel bij bent. Neem zo snel mogelijk contact op met onze helpdesk en we kijken wat we voor uw specifieke bestelling kunnen doen. Mocht uw bestelling al gedrukt zijn, dan is het helaas niet meer mogelijk om uw bestelling annuleren/wijzigen.

Zie voor meer informatie onze annuleren pagina.

Dit hangt af van het moment dat u annuleert. Als uw bestelling al verzonden is, betaalt u sowieso de verzendkosten en eventueel de kosten van het drukwerk. Onbedrukte producten zoals stoepborden en kliklijsten kunt u binnen acht dagen ruilen.

Zie voor meer informatie onze annuleren pagina.

Kwaliteit en garantie
Als u voor de eerste keer gaat bestellen bij Reclameland is het logisch dat u zich afvraagt wat de kwaliteit van de producten is. Vraag daarom gerust drukwerkvoorbeelden aan. We sturen u graag meer informatie toe, zodat u nog beter kunt kiezen uit de verschillende papiersoorten.

Zie voor meer informatie onze drukwerkvoorbeelden aanvragen pagina.

De belangrijkste oorzaak is dat een beeldscherm gebruik maakt van het RGB-kleurensysteem. Drukwerk bouwt de kleuren op via PMS of via CMYK. Hierdoor kunnen kleine kleurverschillen ontstaan.
Voor het print- & drukwerk bent u zelf verantwoordelijk voor zowel de inhoudelijke als technische kant van uw bestand. Reclameland controleert de technische kant en geeft u, indien nodig, de kans dit te verbeteren. Voor artikelen anders dan print- en drukwerk, zoals stoepborden, geldt dat u binnen acht dagen kunt retourneren. U betaalt dan slechts de verzendkosten. De levertijden zijn een indicatie, deze zijn nooit bindend. Neem voor meer informatie contact op met onze helpdesk. Zorg ervoor dat u zorgvuldig uw ontwerpen nakijkt en fouten verbetert voordat u uw bestelling plaatst. Voor de inhoudelijke en technische kant van uw bestand is Reclameland niet verantwoordelijk.

Zie voor meer informatie onze garantie en kwaliteit pagina.

Als u niet 100% tevreden bent met uw aankoop, neem dan contact op met de helpdesk binnen acht dagen nadat u uw bestelling heeft ontvangen. Wij zullen het volledige bedrag van het betreffende product vergoeden als uw klacht terecht is, of een gratis herdruk aanbieden. Let wel, het aanleveren van correcte drukklare pdf-bestanden is uw verantwoordelijkheid. Technische fouten in het bestand, verkeerde opmaak, (spel)fouten, verkeerde indeling, of bijvoorbeeld lage resolutie bestanden zijn per definitie niet de verantwoordelijkheid van Reclameland. Zorg ervoor dat u zorgvuldig uw ontwerpen nakijkt en fouten verbetert voordat u uw bestelling plaatst. Zie daarvoor ook aanlevering bestanden. Als we het niet eens worden over de klacht kunt u contact opnemen met de thuiswinkel organisatie. Een onafhankelijke geschillencommissie zal zich dan over het geschil buigen.

Zie voor meer informatie onze garantie en kwaliteit pagina.

Het Thuiswinkel Waarborg is hét Nederlandse keurmerk voor bedrijven die producten en/of diensten verkopen via internet, catalogi, post en andere verkoopkanalen op afstand. Alle leden van Thuiswinkel.org zijn te herkennen aan het keurmerk. Als consument kunt u ervan op aan dat deze bedrijven de Algemene Voorwaarden Thuiswinkelen en de gedragsregels van de vereniging onderschrijven, dat ze zich houden aan en aanspreekbaar zijn op naleven van de relevante wet- en regelgeving.

Zie voor meer informatie onze Thuiswinkel Waarborg pagina.

Heeft u vragen?

Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op via e-mail, bel naar 0800-55555 of WhatsApp ons op +31 6 107 9999 3. U krijgt op werkdagen altijd binnen 24 uur antwoord.