0 producten € 0,00
veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Het bestellen van drukwerk kan natuurlijk vragen oproepen. Veelgestelde vragen hebben we voor u verzameld en hier per onderwerp weergegeven. Vragen over het aanleveren van bestanden? Kijk dan bij onze aanleverspecificaties.

Algemene informatie
Adres: Park 7, 8000 Brugge
Telefoon: 09 397 09 99
IBAN/SEPA Nummer: BE71 7370 2660 9769
BIC Nummer: KREDBEBB
Banknaam: KBC Bank
Kvk-nummer: 01132099 Meppel Nederland
Btw-identificatienummer: NL 819456123B01
E-mail: info@reclameland.be
E-mail bestanden: bestanden@reclameland.be
Er zijn standaard kosten verbonden aan het bellen van ons 09 397 09 99 nummer.
Het grootste deel van het assortiment dat Reclameland aanbiedt, vindt u terug op de site. Een klein deel van ons assortiment staat niet online. Neem gerust contact op met de klantenservice als uw reclame-uiting er niet bij staat.
Ja, Reclameland is volledig FSC® gecertificeerd. Bekijk ook onze Reclameland en het milieu pagina voor meer informatie.
Ja, Reclameland is volledig PEFC gecertificeerd. Bekijk ook onze Reclameland en het milieu pagina voor meer informatie.
Bestelproces
Reclameland vindt het belangrijk dat iedereen gemakkelijk drukwerk kan bestellen. Dus voor zowel zakelijke als particuliere bestellingen kunt u bij ons terecht. De prijzen zijn voor iedereen gelijk

Heeft u vragen over onze producten, het bestellen of de bestanden? Neem dan contact op met onze klantenservice.

U betaalt de prijs die u ziet. Zelfs de verzending van uw bestelling zit bij de prijs in. Reclameland kan de prijzen zo laag houden doordat we uitgaan van goede aanlevering van bestanden en vlotte betaling. Als u 'op rekening' wilt kopen dan kan dat. Het verwerken van uw betaling, binnen 21 dagen na factuurdatum, kost € 10,- (€ 12,10 incl. btw) extra. Vooruitbetalen en betalingen via iDEAL en creditcard zijn gratis. Alle vermelde prijzen op de site zijn exclusief 21% btw.

Zie voor meer informatie onze bestelproces pagina.

Al onze voorwaarden zijn overzichtelijk weergegeven op onze algemene voorwaarden pagina. Deze voorwaarden zijn tevens op aanvraag bij Reclameland verkrijgbaar. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Reclameland behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden te wijzigen.
Neem voordat u uw bestelling definitief doorvoert op onze site contact op met de klantenservice. We kijken graag voor u of uw gewenste aantal exemplaren wel leverbaar is.
Ja. Om uw bestelling te kunnen versturen en om de factuur op te maken, hebben we uw adresgegevens nodig. Reclameland gaat zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens.

Zie voor meer informatie onze privacy pagina.

U kunt een zogenoemde "repeat order" (herhaalorder) plaatsen van een vorige bestelling. De specificaties en oplage zullen gelijk zijn aan de bestelling die opnieuw wordt besteld. Het is niet mogelijk iets aan deze specificaties te wijzigen. Wel dient u een drukbestand aan te leveren. Dit kan dezelfde zijn, maar kan ook een nieuw drukbestand zijn

Een repeatorder plaatst u via Mijn account - Mijn bestellingen. Bij de bestelling die u wenst te herhalen, klikt u op "repeat order".

Bij het plaatsen van een "repeat-order" vragen wij altijd een nieuw drukbestand aan te leveren bij de bestelling. Gezien het grote aantal bestanden dat bij ons binnenkomt is het voor ons niet mogelijk om alle bestanden te bewaren. Na enkele weken zullen wij uw drukbestand daarom uit ons archief verwijderen.

Wanneer u een drukproef wilt ontvangen, kunt u de minimale oplage van het betreffende product bestellen. Houd er rekening mee dat er bij bepaalde producten verschillende productieprocessen worden gebruikt (digitaal vs. offset bijvoorbeeld). Deze producten zijn dan ook niet direct met elkaar te vergelijken.

Zie voor meer informatie onze bestelproces pagina. Of vraag onze gratis drukwerkvoorbeelden voor een overzicht van de verschillenden papiersoorten.

Wanneer u op zoek bent naar een beschrijfbaar papier, kiest u het beste voor een papier met een open structuur. Voorbeelden zijn het recyclingpapier en het lasergeschikt bankpost.

Zelf uitproberen welke papiersoorten geschikt zijn op te schrijven? Vraag dan onze hier gratis drukwerkvoorbeelden aan.

Digitaal en offset zijn twee manieren van drukken. Met offset wordt gebruik gemaakt van combinatiedrukwerk. Grote oplages kunnen hierdoor voordelig aangeboden worden. Bij digitaal printen worden orders individueel geproduceerd en is daardoor geschikt voor kleine(re) oplages.

Meer informatie over onze productiemethodes vindt u terug op de pagina over onze eigen productie.

Ja, dat kan. Enkele grammages worden opgedikt geleverd. Dit houdt in dat er tijdens de productie van het papier minder papierpulp is gebruikt. Dit is beter voor het milieu en kan jou een besparing opleveren op eventuele portkosten bij een mailing! De andere papiereigenschappen als stijfheid of dikte zijn uiteraard hetzelfde.

Bestanden
Dit is een aanduiding voor het kleurgebruik. De cijfers staan voor het aantal kleuren dat per kant wordt gedrukt. Het eerste cijfer is de voorkant, het tweede cijfer (na de /) is voor de achterkant. 1/1 is dus dubbelzijdig 1 kleur gedrukt. Full colour = 4 kleuren.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

U mag zelf weten in welke programma's u de ontwerpen maakt. Zolang u het bestand maar opslaat als (of exporteert als) een pdf-bestand. Voor hulp bij het opslaan van uw bestand kunt u altijd de klantenservice raadplegen.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

Er zijn erg veel bestandstypes beschikbaar. Voor online drukwerk wordt vaak geadviseerd om een pdf-bestand aan te leveren, omdat alle opmaakelementen hierbij altijd behouden blijven. Hieronder lichten we de meest voorkomende bestandstypes uit en noemen we enkele voor- en nadelen.

PDF

PDF is het meest gangbare bestandtype voor online drukwerk. Probeer altijd PDF aan te leveren.


Kenmerken:

  • Behoud van vectoren.
  • Behoud van transparanties.
  • Beperkte bestandsgrootte.
  • Behouden van opmaak/layout.

TIFF / TIF

Bij TIFF/TIF gaan er weinig details verloren. Veelal gebruikt voor kleding en foto's.


Kenmerken:

  • Behoud van transparanties.
  • Weinig detailverlies.
  • Forse bestandsgrootte.
  • Bestaat uit
    pixels.

JPG / JPEG

Bij het opslaan naar JPG gaan er altijd details verloren. Vooral gebruikt voor foto's.


Kenmerken:

  • Veel kleuren.
  • Kleine bestandsgrootte.
  • Altijd
    kwaliteitsverlies.
  • Bestaat uit
    pixels.

.doc(x) / .xls(x) / .ppt(x)

Slaat u uw bestand op vanuit Word, Excel of Powerpoint? Neem dan contact met ons op.


Kenmerken:

  • Te exporteren als PDF.
  • Kleuren zijn altijd RGB.
  • Lage resolutie.
  • Open werkbestanden.

.psd / .ai / .indd

Lever nooit open bestanden aan, exporteer deze altijd naar een drukklaar pdf-bestand.


Kenmerken:

  • Te exporteren als PDF.
  • Forse bestandsgrootte.
  • Verschil tussen versies.
  • Open werkbestanden.

Overig

Heeft u een ander bestandstype? Neem dan contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.


Bijvoorbeeld:

  • PNG
  • GIF
  • EPS
  • RAW

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

Uw bestanden moeten aan een aantal voorwaarden voldoen: zie aanlevering bestanden. Elk bestand wordt gratis door Reclameland gecontroleerd. De dtp-afdeling controleert uw bestanden op technische kwaliteit (formaat en marge). Inhoudelijk wordt uw bestand niet gecontroleerd. De exacte aanleverspecificaties worden per product weergegeven in het bestelproces.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

U kunt bestanden tot 50 MB via de site uploaden. Heeft u grotere bestanden, maak dan uw bestelling af zonder uw bestanden te uploaden. Verstuur uw bestanden daarna via bijvoorbeeld www.wetransfer.com naar bestanden@reclameland.be, o.v.v. uw factuurnummer.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

Om uw ontwerpen aflopend te kunnen snijden, hebben we extra marge nodig. Zo voorkomt u dat u een witte rand om uw uiting heen staan. Hoeveel marge varieert per product. Het exacte formaat voor aanlevering staat op het tweede tabblad als u uw product uitzoekt.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

Als u twijfelt, of als u er niet uitkomt, kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice. We helpen u graag.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

Wanneer u ingelogd bent op uw account kunt u na het klikken op 'Mijn account' rechtsboven op de website kiezen voor 'Bestanden aanleveren'. U krijgt een overzicht te zien van de bestellingen waarvoor wij nog een drukbestand nodig hebben.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

De (gratis) online ontwerptool vindt u in de tweede stap van het bestelproces. Nadat u een product heeft toegevoegd aan uw winkelwagentje, klikt rechtsonder op de knop 'Naar bestanden'. Hier kiest u vervolgens voor 'Ontwerpen' om naar de ontwerptool te gaan.
Wanneer u nog geen drukbestand heeft, dan kunt u gebruik maken van onze gratis online ontwerptool. Uw ontwerp kunt u tussentijds opslaan en op een ander moment weer openen via diezelfde online ontwerptool. Zo hoeft u uw ontwerp niet in één keer af te maken en heeft u rustig de tijd om aan de slag te gaan.
Inloggen en bestellen
U kunt bij ons alleen bestellen via de site. Neem gerust contact op met de klantenservice als u er niet uitkomt.
Ja, dat kan. Maar voor de verwerking hebben we wel uw persoonlijke gegevens nodig. Deze gebruiken we voor de bezorg- en factuuradres. Het aanmaken van uw account is gratis.

Zie voor meer informatie onze nieuwe klant pagina.

Ja, dat is mogelijk. U kunt inloggen en in uw account en zien wat de status van uw bestelling is. Dit kan zijn:
  • wachten op betaling
  • wachten op bestanden
  • wachten op goedkeuring ontwerp
  • in behandeling
  • in druk
  • is verzonden
  • afgerond
  • herinnering
  • aanmaning
  • incasso
  • geannuleerd
Ja, we sturen altijd een orderbevestiging naar het e-mailadres waar u mee ingelogd bent. Als u bij het invoeren van uw persoonlijke gegevens een extra e-mailadres opgeeft, sturen wij u ook een orderbevestiging naar het andere e-mailadres. U kunt ook de bestelbevestiging uitprinten die u na het versturen van uw bestelling op uw scherm ziet.
Bij Reclameland geldt dat iedereen profiteert van scherpe prijzen. Er is geen speciale account voor wederverkopers. Onder bepaalde voorwaarden kunt wel in aanmerking komen voor een VIP-account.
Voor onze vast klanten is het VIP-spaarprogramma opgezet. Bij iedere bestelling die u plaatst bouwt u een VIP-tegoed op. Met voldoende VIP-tegoed kunt u uw bestelling(en) betalen.

Meer weten over het VIP-programma en de voorwaarden? Neem contact op met de klantenservice.

Als u uw account wilt verwijderen, dan kunt u een mail met dit verzoek sturen naar: privacy@reclameland. Of contact opnemen via de klantenservice.
Betaling en facturen
Nee, wij hanteren geen minimum aankoopbedrag.

U kunt bij Reclameland op vier manieren betalen.

Betaalmethode Omschrijving Kosten
Mister Cash Veilig en vertrouwd online afrekenen binnen uw eigen bankomgeving met Bancontact. Zodra uw betaling is ontvangen, gaan we met uw bestelling aan de slag. Gratis
Vooruitbetalen U maakt het volledige bedrag over naar bankrekeningnummer KBC Bank 737-0266097-69 t.n.v. RECLAMELAND BV o.v.v. uw factuurnummer. Zodra uw betaling is ontvangen, gaan we met uw bestelling aan de slag. Gratis
Creditcard Betaal gemakkelijk met uw creditcard van VISA of Mastercard. De veiligheid van de data wordt gegarandeerd door onze SSL-encryptie. Zodra uw betaling is ontvangen, gaan we met uw bestelling aan de slag. Gratis
PayPal Log in op uw PayPal-account en reken vervolgens gemakkelijk en snel af. Zodra uw betaling is ontvangen, gaan we met uw bestelling aan de slag. 2% + € 0,40
Op rekening U kunt ook achteraf betalen. We gaan dan wel meteen na bestelling met uw drukwerk aan de slag. De betalingstermijn is 21 dagen, nadat uw pakket is verzonden. € 10,-
Let op: bovenstaande prijzen zijn exclusief btw.

Zie voor meer informatie onze betaalmethoden pagina.

De factuur van uw bestelling krijgt u meteen na het bestellen. Ook kunt u de factuur downloaden in uw account.

Zie voor meer informatie onze facturen downloaden pagina.

Uiteraard staat het btw-bedrag duidelijk vermeld op de factuur. Zo kunnen bedrijven de btw correct invoeren in de administratie.

Zie voor meer informatie onze facturen downloaden pagina.

Als u heeft gekozen voor betalen via Bancontact of creditcard, dan betaalt u tijdens het bestellen. Als u heeft gekozen voor vooruitbetalen, dan nemen we uw bestelling in behandeling zodra uw betaling binnen is. Als u heeft gekozen voor 'betalen op rekening' dan heeft u 21 dagen na verzending om de factuur te voldoen. Uw bestelling wordt meteen in behandeling genomen.

Zie voor meer informatie onze betaalmethoden pagina.

Dit kan alleen als u heeft gekozen voor 'betalen op rekening'. Indien u heeft gekozen voor vooruitbetalen, dan nemen we uw bestelling in behandeling zodra we uw betaling hebben ontvangen.

Zie voor meer informatie onze betaalmethoden pagina.

Levertijden en verzending
Om het drukwerk veilig bij u te krijgen, zorgen wij voor een goede en stevige verpakking. Voor kleiner drukwerk worden dozen op maat gemaakt. Dit scheelt verpakkings- en opvulmateriaal en ruimte bij de bezorgdienst. Andere bestellingen worden in stevige standaarddozen of - als het grote bestellingen zijn - op pallets verstuurd. Verzending gaat doorgaans via DHL en is gratis.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

Reclameland rekent geen extra kosten voor het bezorgen van uw bestelling.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

Dit verschilt per product. Een indicatie van de levertijd staat bij uw product. Deze indicatie telt bij complete aanlevering en betaling. Alleen volledige werkdagen tellen mee. De aanlevertijd voor bijna al ons digitaal drukwerk is 15.00 uur, maar soms zelfs tot 18.00 uur! Voor ons offset drukwerk is de aanlevertijd 14.00 uur.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

Nee. U kunt wel zelf het afleveradres per bestelling bepalen, maar niet de afleverdag. Uw bestelling wordt in de meeste gevallen door DHL bij u thuisbezorgd. Een dag voor levering ontvangt u een track&trace code.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

Ja. U kunt na het plaatsen van een bestelling, bij het bezorgadres, aangeven dat u uw bestelling wilt komen afhalen.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

Als er niemand aanwezig is tijdens de bezorging, dan wordt uw bestelling de eerstvolgende werkdag opnieuw aangeboden. Mocht uw bestelling dan nog niet aangenomen zijn, dan laat de bezorger een bericht achter om contact op te nemen. De bezorgers komen langs op maandag - vrijdag van 09.00 - 18.00 uur. Op zaterdag wordt er niet bezorgd.
Ja. Het is geen probleem om per bestelling een ander bezorgadres in te vullen. U kunt dit gemakkelijk doen met uw eigen adresboek in uw account.
Nee. Per bestelling bepaalt u zelf wat het bezorg- en factuuradres is. Deze kunnen verschillen van elkaar. Het factuuradres wordt alleen gebruikt op de factuur, deze kunt u in uw eigen account downloaden.
Ja. Als u wilt weten wat de verzendkosten zijn voor leveringen aan het buitenland kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

De indicatie van levertijden telt per complete werkdag. Dus op het moment dat u uw betaling heeft gedaan, bestand heeft geupload en bestelling afgerond heeft. Een indicatie van de levertijd staat bij uw product. Voor digitaal drukwerk is de aanlevertijd vaak 15.00 uur, maar soms zelfs 20.00 uur. De aanlevertijd voor bijna al ons offset drukwerk is 14.00 uur. Bijvoorbeeld: u bestelt op maandag voor 20.00 uur digitaal drukwerk, hebt tijdens de bestelling uw bestand geupload en betaalt meteen. Bij 4 werkdagen hoort uw bestelling uiterlijk donderdag bij u te zijn en bij 2 werkdagen op dinsdag.

Zie voor meer informatie onze levertijden pagina.

Het drukwerk wordt bezorgd door DHL op het opgegeven bezorgadres. DHL bezorgt op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur. Bij de bestelling kan in veel gevallen ook gekozen worden voor een levering voor 11:00 uur.

Voor vragen over de zending kan contact met ons worden met ons, niet rechtstreeks met DHL. Wij kunnen als verzender vervolgens contact opnemen met DHL om het één en ander uit te laten zoeken.

In de meeste gevallen lost de vertraging zich vanzelf op en zal het alsnog de eerstvolgende werkdag aangeboden worden. Duurt de vertraging meer dan twee werkdagen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zullen uitzoeken wat er met het pakket aan de hand is en gaan ons best doen om deze alsnog zo snel mogelijk geleverd te krijgen.
Het is uiteraard mogelijk om een bestelling naar verschillende adressen te versturen. Wel worden er kosten in rekening gebracht per extra afleveradres. Neem voor meer informatie gerust contact met ons op.
Wij produceren alles in eigen huis en kunnen daarom ook snel schakelen. Omdat we dit niet standaard aanbieden op onze website, kan er contact met ons opgenomen worden. Wij zoeken graag voor u uit wat de mogelijkheden zijn.
Het adres van een verzonden pakket kunnen we niet wijzigen totdat DHL een eerste bezorgpoging heeft gedaan. Nadien is het uiteraard mogelijk om het adres te wijzigen. Bij deze correctie brengen we € 15,- euro exclusief btw in rekening per zending.
Het verzendadres kunt u opgeven tijdens het bestelproces. U kunt ervoor kiezen om een hier een eigen adres in te vullen of om het anoniem/blanco te laten versturen.
Het drukwerk kan alleen naar een fysiek adres gestuurd worden. Het verzenden naar een postbus is hierbij niet mogelijk.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

Het verzenden naar één adres binnen Nederland of België is kosteloos. Het verzenden naar een extra adres (of meerdere adressen) is mogelijk tegen een meerprijs van €15,- ex. btw per pakket.

Wilt u hier gebruik van maken? Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie en wat de kosten in uw geval zullen zijn.

Met het oog op duurzaamheid proberen wij bestellingen die vergelijkbaar met elkaar zijn, naar hetzelfde adres worden gestuurd en dezelfde leverdatum hebben, zoveel mogelijk samen te verpakken en te verzenden. Is het voor u belangrijk dat uw bestelling(en) apart verpakt en verzonden worden? Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie.
Wijzigen en annuleren
Ja, dat kan als u er heel snel bij bent. Neem zo snel mogelijk contact op met onze helpdesk en we kijken wat we voor uw specifieke bestelling kunnen doen. Mocht uw bestelling al gedrukt of zijn, dan is het helaas niet meer mogelijk om uw bestelling annuleren/wijzigen.

Zie voor meer informatie onze annuleren pagina.

Dit hangt af van het moment dat u annuleert. Als uw bestelling al verzonden is, betaalt u sowieso de verzendkosten en eventueel de kosten van het drukwerk.

Zie voor meer informatie onze annuleren pagina.

Kwaliteit en garantie
Als u voor de eerste keer gaat bestellen bij Reclameland is het logisch dat u zich afvraagt wat de kwaliteit van de producten is. Vraag daarom gerust drukwerkvoorbeelden aan. We sturen u graag meer informatie toe, zodat u nog beter kunt kiezen uit de verschillende papiersoorten.

Zie voor meer informatie onze drukwerkvoorbeelden aanvragen pagina.

Door de vele verschillende materiaalsoorten waaruit gekozen kan worden, is het begrijpelijk dat u niet precies weet welke optie voor u het beste is. De meest gekozen opties hebben wij aangemerkt als 'populair' om de keuze al iets gemakkelijker te maken.

Wilt u zelf kijken welk materiaal voor u het beste is? Vraag dan onze gratis drukwerkvoorbeelden aan of neem contact op met de klantenservice.

De belangrijkste oorzaak is dat een beeldscherm gebruik maakt van het RGB-kleurensysteem. Drukwerk bouwt de kleuren op via PMS of via CMYK. Hierdoor kunnen kleine kleurverschillen ontstaan.
Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor het print- & drukwerk bent u zelf verantwoordelijk voor zowel de inhoudelijke als technische kant van uw bestand. Reclameland controleert de technische kant en geeft u, indien nodig, de kans dit te verbeteren. De levertijden zijn een indicatie, deze zijn nooit bindend. Neem voor meer informatie contact op met onze helpdesk. Zorg ervoor dat u zorgvuldig uw ontwerpen nakijkt en fouten verbetert voordat u uw bestelling plaatst. Voor de inhoudelijke en technische kant van uw bestand is Reclameland niet verantwoordelijk.

Zie voor meer informatie onze garantie en kwaliteit pagina.

Uw klacht kan in het account ingediend worden bij mijn bestellingen. Leg hier in een paar zinnen duidelijk uit wat precies de klacht is. Voeg daarna enkele duidelijke foto's toe die uw klacht verhelderen. Er wordt geen ontvangstbevestiging van de klacht verzonden, maar wij doen altijd ons uiterste best om binnen 1 werkdag inhoudelijk te reageren op de klacht.

Zie voor meer informatie onze garantie en kwaliteit pagina.

Reclameland streeft naar materialen en producten die een zo klein mogelijke impact hebben op mens en milieu. Zo zijn alle papiersoorten die gebruikt worden FSC- en PEFC gecertificeerd.

Zie voor meer informatie onze milieu pagina.

Vragen?

Heeft u vragen? U kunt eenvoudig contact met ons opnemen via telefoon (09 397 09 99) of ons contactformulier. U krijgt op werkdagen altijd binnen 24 uur antwoord.